סערת הריסת בית הכנסת: "לא ניתן שיהיה כאן בתי דריינוף, יהיה כאן דם ומכות"

בנצי לייזרוביץ | צילום: יש דין 2 Comment on סערת הריסת בית הכנסת: "לא ניתן שיהיה כאן בתי דריינוף, יהיה כאן דם ומכות"
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שכונת גבעת זאב סוערת: מחר (ראשון) בצהריים יתקיים דיון דחוף בבית המשפט במטרה לדחות את הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בשכונה המתוכנת להתבצע השבוע ליום שני.

תחילת המקרה, ביולי 2008 ארגון השמאל הקיצוני 'יש דין' עתק לבג"צ יחד עם פלסטיני בשם רבאה אללטיף, תושב הכפר ג'יב, בדרישה מהמנהל האזרחי לאכוף את צווי ההריסה שהוצאו למקום, בטענה כי בית הכנסת נבנה על אדמות פרטיות של פלסטיני ללא היתרי בנייה, וכי מסמכי הרכישה של האדמות זויפו.

בתגובה לעתירה טענו בגבעת זאב כי רכשו את הקרקע. שופטי בית המשפט העליון הוציאו צו ביניים נגד המשך הבנייה ומחקו את העתירה.

בהמשך, אללטיף הגיש תלונה למשטרה וטען בה שהעסקה למכירת הקרקע, שנעשתה כביכול בשנת 1991, זויפה. המשטרה סגרה את התיק, אך בעקבות ערר שהגישו באי כוחו של אללטיף, פתחה מחדש את החקירה וביררה את העניין. מדו"ח המז"פ התברר שבמסמך הרכישה, אותו אדם חתום בשם הרוכש וגם בשם המוכר. עם זאת, בשל חוסר ראיות סגרה המשטרה את התיק נגד החשודים בזיוף.

בשל כך שבו ועתרו לבג”ץ אללטיף ו'יש דין' בדצמבר 2011, להרוס את המבנים במקום, ועל דעת היועץ לענייני התיישבות של שר הביטחון, הוחלט להרוס את המבנה עד 1 במארס 2014, על ידי המחזיקים או על ידי המדינה.

כאמור, השבוע ביום שני ידון שוב בית המשפט בסוגיה, ובפני השופטים יוגשו מסמכים על מו"מ עם בניו של בעל הקרקע.

לפני כשבוע וחצי בישיבה שהתקיימה במועצת גבעת זאב נכח אחד הבנים של בעל הקרקע ולדבריו אמר כי מבחינתו הוא מוכן לקבל את הפשרה והתשלום עבור הקרקע אולם הוא אמר שתנועות השמאל מאיימים עליו שאם ימכור יתלוננו בפני הרשות הפלסטינית עליו.

אילת השחר

יצוין כי עד עתה גם בניו של בעל הקרקע שנפטר לפני מספר חודשים לא הציגו במסמכים המעידים בוודאות שהקרקע שייכת לאביהם.

הערב (מוצ"ש) הגיע לביהכ"נ מפקד תחנת שפט לדבר עם המתפללים באם בימ"ש לא יקבל את ההצעה.

חלק מהמתפללים הטיחו במפקד התחנה: "אביך היה כאן מהמתפללים הקבועים. יש לך לב להוציא מהמקום מעל עשרה ס"ת. לא ניתן שיהיה כאן לא עמונה ולא בתי דריינוף. שום שוטר לא יכנס כאן. ילך כאן דם ומכות. הפינוי לא יהיה".

מתפללי בית הכנסת ציינו כי דמעות זלגו מעיניו של המפקד כשדיבר וכשהטיחו בו האשמות. הוא אמר שהוא נשאל ע"י מפקדיו אם הוא רוצה לא ליטול חלק בפינוי ואמר שהוא רוצה לפקח על המקום כמי שמכיר אישית את המתפללים והוא מעדיף שליבו וידיו הנקיות יעשו זאת בתקווה גדולה שלא יצטרכו לעשות זאת.

בעקבות ההתנגדות העזה לפינוי בית הכנסת,  מחר (ראשון) בשעה 19:00 יתקיים ברחובה של עיר סמוך לביהכ"נ עצרת תפילה וזעקה בהשתתפות רבני גבעת זאב ותושביה.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כתושב פסגת זאב, וכמתארח ומתפלל בגבעת זאב בבית הכנסת איילת השחר, אהיה מאוד עצוב שכך ממשלת ימין ולצערי הרב בית המשפט נותן יד להריסת בית כנסת. השטח אינו מיועד ליישוב ערבים, השטח אינו שייך לשום פלסטיני, תפסיקו את השקר הזה. השופטים בבגץ, נותנים יד לשקר שאנו המצאנו. אין עם כזה פלסטיני. ואם כבר רוצים לאמץ את האימרה הזו, אזי גם אנו תושבי פסגת זאב, יושבי השומרון ויהודה, היהודים שמתגוררים מחוץ לקו הדמיוני (הירוק) גם נחשבים לפלסטינאים. אז האדמה הזו שייכת לנו בדיוק כמו להם וכך הלחימה עליה עדיף שלא תהיה באמצעות בגץ. אין סמכות לבגץ. אסור בשום פנים ואופן לפנות את בית הכנסת. גבעת זאב היא שכונה עברית…. די לגירוש די לשנאה! שיוציאו את אירגוני השמאול מהחוק!!!

  2. 1

    צביעות לשמה!!!!!!!
    צבועים בואו תראו כמה בתי כנסת ספרדיים נהרסו ממש בידיים בקרית ספר בחסות ה"בד"ץ בכל מיני טענות משונות ואין פוצה פה ומצפצף בושה!!!!!!!!!!!!!!!!!